Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Báseň je šepot duše.

Co je báseň? Ozdoba všedního dne. Objeví se tiše a jako motýl lehce usedne na naše rameno. Odhaluje nám krajiny v nás i kolem nás svým osobitým a poetickým jazykem.

V pátek odpoledne mě z ničeho nic napadla báseň. Překvapilo mě to, ba přímo zaskočilo. Nic takového jsem si ten den neplánovala a ani jsem neměla žádný zážitek, který by mě k tomu inspiroval.

Vzala jsem tužku a papír a vše si zapsala. Byl to krásný pocit, že jsem vytvořila něco, o čem jsem vůbec nevěděla, že to v sobě mám.

Ráda bych se s vámi o můj výtvor podělila. Možná, že to do blogu nepatří, ale já si myslím, že pokud mám něco na srdci a zároveň se to rýmuje, tak to není na závadu.

Takže krásné jaro a hodně inspirace a poezie přeji všem.

 

Co jsem?

Jsem vločka, co se k zemi snáší,

jsem chladná lesní bystřina.

Jsem jitro, které hvězdy zháší.

Jsem vesmír a jsem pustina.

 

Jsem všechno a nic dohromady,

jsem skála, která nehne se.

Jsem šaman, který má dvě brady.

Jsem vlk, co běhá po lese.

 

Jsem stín, co sebe marně chytá,

jsem žebrák skrytý v žaláři.

Jsem dům, co poutníka vždy vítá.

Jsem odlesk slzy na tváři.

(Jaro 2017)

 

Autor: Jana Horáčková | čtvrtek 27.4.2017 11:53 | karma článku: 11,77 | přečteno: 99x
  • Další články autora

Jana Horáčková

Dýmka míru

Krásný slunečný den ve Vysokých Tatrách, jako malovaný. Stoupáme s přítelem vzhůru a ejhle ! Před námi hodně nebezpečný úsek. „To zvládneme," říkám optimisticky, ale podívám se do očí, ve kterých je jasně napsáno. Nikdy!

28.7.2019 v 22:16 | Karma: 12,29 | Přečteno: 369x | Diskuse| Ostatní

Jana Horáčková

Zasadila jsem s tebou jabloň.

S přítelem jsme v dubnu zasadili jablůňku.Pak přišly dny nedorozumění, smutku a neskutečného dusna.Období tmy, kdy cokoliv jeden z nás dvou řekl, tak bylo špatně.Kupodivu taková,,maličkost", jako je jabloň před domem, mi pomohla.

14.5.2019 v 14:32 | Karma: 8,64 | Přečteno: 345x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Horáčková

Nejkrásnější dárek k svátku.

Co si přeješ k svátku? Tak zní často otázka, kterou dáváme svým nejbližším. Málokdy se dočkáme odpovědi. Pak si lámeme hlavu, co svým milým koupit nebo vyrobit. Mně udělal radost dárek, o kterém píšu ve svém dnešním článku.

25.5.2017 v 9:32 | Karma: 13,63 | Přečteno: 437x | Diskuse| Osobní

Jana Horáčková

Radost a smutek - dvě strany téže mince.

„Jen samota zná sladkost lásky, jen slzy vědí, co je smích, jen mládí zjistí, co jsou vrásky a hladový, co plný břich.“

15.5.2017 v 13:05 | Karma: 5,70 | Přečteno: 123x | Diskuse| Ona

Jana Horáčková

Moji bezdomovci

Domov je přístav. Domov je útočiště. Domov je pocit bezpečí. Domov je místo, kde se můžeme setkávat se svými nejbližšími. Ne každý má však to štěstí.

4.5.2017 v 21:02 | Karma: 16,90 | Přečteno: 421x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 300x
Jmenuji se Jana Horáčková.
Bydlím v Liberci ve městě obklopeném krásnými horami. V současné době pracuji jako fundraiser v Hospici sv. Zdislavy. Mám dvě dospělé děti. Ráda kreslím, píšu, čtu, chodím na výlety a koukám se na filmy.

 

Seznam rubrik