Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dopis přítelkyním

Loňský rok bylo mně i mým přítelkyním padesát. Všechny  pociťujeme změny jak na těle, tak na duchu, které nejsou vždy laskavé a příjemné. Napsala jsem jim nedávno dopis, který je doufám potěšil a povzbudil v této životní etapě.

Milé přítelkyně,

            vše je jednou poprvé. První láska, první taneční, první sex a také první NÁVAL. Nával, tím není myšleno dostat se do tlačenice v MHD, či v metru, či na letišti. Nával, tím myslím ten neopakovatelný pocit, kdy si žena připadá jako obří hrnek, do kterého kdosi nalévá zvolna velice horký čaj.

           Stalo se mi to poprvé v září a zachvátila mě panika. Co tedˇ? Už budu jen stárnout. Cítila jsem, jak mi povoluje kůže po celém těle a se slabým šustěním se tvoří nové vrásky.

            Vnitřní hlas mě chlácholil:,, Třeba to není ono."  Ale po té, co jsem na chodbě potkala mého krásného sošného souseda pana Papouška s manželkou, došlo mi to. Místo abych se usmívala na pana Papouška (jako vždy), rozněžněně jsem se dívala na zřetelně se kulatící bříško paní Papouškové a rozplývala jsem se při představě malého miminka v peřinkách. Takže to byl jasný důkaz. JE TO ONO!! Menopauzo vítej.

A nyní pro vás všechny trochu postřehů, básní, textů, parafrází.

 

Na zimu se nával hodí, člověk vůbec nemarodí.

Teplo je mu vždy a stále, nachlazení dává vale.

 

Byly jsme před návalem, budeme i po něm.

Jaký je vliv  návalu při menopauze na globální oteplování? Tuto otázku se snaží zpracovat japonská vědecká pracovnice Nerima-ku Shiut-san Term-ici.

Kolik žen při návalu vytopí budovu Národního divadla?

Nejvyšší hora světa:       a) Kilimandžáro

                                       b) Machu Picchu

                                       c) Klimakterium

                                       d) Chomolungma

Nejstabilnější měna na světě - MĚNOPAUZA.

Je lepší být žena v návalu, než horník v závalu. Cha -cha.

30 návalů majora Zemana.

A naposledy. Kdo chce, může si zanotovat píseň od Spiritual Kvintetu Já mám žízeň, kterou jsem volně otextovala Já mám nával. Takže, když v celé písni místo slova žízeň použijete slovo nával, tak vám vyjde veselá pjesoňka pro ženy, které se ocitají v této náročné životní etapě.

Všem s pozdravem :,,Každou čeká KLIMA KTERé je I UMění prožít."

Vaše přítelkyně Jana.

 

Autor: Jana Horáčková | úterý 27.12.2016 19:58 | karma článku: 16,91 | přečteno: 611x
  • Další články autora

Jana Horáčková

Dýmka míru

Krásný slunečný den ve Vysokých Tatrách, jako malovaný. Stoupáme s přítelem vzhůru a ejhle ! Před námi hodně nebezpečný úsek. „To zvládneme," říkám optimisticky, ale podívám se do očí, ve kterých je jasně napsáno. Nikdy!

28.7.2019 v 22:16 | Karma: 12,29 | Přečteno: 369x | Diskuse| Ostatní

Jana Horáčková

Zasadila jsem s tebou jabloň.

S přítelem jsme v dubnu zasadili jablůňku.Pak přišly dny nedorozumění, smutku a neskutečného dusna.Období tmy, kdy cokoliv jeden z nás dvou řekl, tak bylo špatně.Kupodivu taková,,maličkost", jako je jabloň před domem, mi pomohla.

14.5.2019 v 14:32 | Karma: 8,64 | Přečteno: 345x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Horáčková

Nejkrásnější dárek k svátku.

Co si přeješ k svátku? Tak zní často otázka, kterou dáváme svým nejbližším. Málokdy se dočkáme odpovědi. Pak si lámeme hlavu, co svým milým koupit nebo vyrobit. Mně udělal radost dárek, o kterém píšu ve svém dnešním článku.

25.5.2017 v 9:32 | Karma: 13,63 | Přečteno: 437x | Diskuse| Osobní

Jana Horáčková

Radost a smutek - dvě strany téže mince.

„Jen samota zná sladkost lásky, jen slzy vědí, co je smích, jen mládí zjistí, co jsou vrásky a hladový, co plný břich.“

15.5.2017 v 13:05 | Karma: 5,70 | Přečteno: 123x | Diskuse| Ona

Jana Horáčková

Moji bezdomovci

Domov je přístav. Domov je útočiště. Domov je pocit bezpečí. Domov je místo, kde se můžeme setkávat se svými nejbližšími. Ne každý má však to štěstí.

4.5.2017 v 21:02 | Karma: 16,90 | Přečteno: 421x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Al-Džazíra končí v Izraeli, rozhodla vláda. Televize se chce bránit

5. května 2024  13:28,  aktualizováno  16:20

Izraelská vláda v neděli jednomyslně schválila ukončení činnosti katarské televizní sítě Al-Džazíra...

To je antisemitská i Bible? Část republikánů odmítá zákon na ochranu Židů

5. května 2024  15:58

Americká Sněmovna reprezentantů velkou většinou schválila návrh zákona zaměřeného proti...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  15:52

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Policie obvinila řidiče kamionu za smrtelnou nehodu na D1, hrozí mu až šest let

5. května 2024  15:47

Karvinští kriminalisté obvinili litevského řidiče kamionu, který v sobotu narazil do osobního auta...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 300x
Jmenuji se Jana Horáčková.
Bydlím v Liberci ve městě obklopeném krásnými horami. V současné době pracuji jako fundraiser v Hospici sv. Zdislavy. Mám dvě dospělé děti. Ráda kreslím, píšu, čtu, chodím na výlety a koukám se na filmy.

 

Seznam rubrik