Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Letni překvapení

Někdy se stane, že náš život jede v zaběhnutých kolejích. Jedeme si vláčkem, který sviští krajinou a máme pocit, že to tak bude stále. Pohodlně sedíme a díváme se z okna. Jednoho dne ale vlak prudce zastaví v neznámé krajině. 

Tak a je to!

        Po deseti letech končím v zaměstnání. Po deseti letech strávených obchodováním se železnými trubkami, traverzami, jakly, plechy, ... je konec ! Minulý týden mi majitel firmy před mými kolegyněmi oznámil, že jsem dement a strhnul mi dva tisíce korun z mého platu za nevhodné chování. Za jaké, dodnes nevím.

      Vždy jsem chodila do práce ráda, ale dva tisíce je hodně. Hodně i na mě a to si myslím, že něco snesu. Mám toho dost. Druhý den mu nesu na stůl výpověď. Jsem jako ve snách. Co jsem to udělala? Je mi padesát a v této době bude hledání zaměstnání čistý adrenalin.

       Odpoledne jdu do knihkupectví hledat inspiraci. Nořím se do knih s názvy Myšlenkové mapy, Jak najít svoje poslání, Rozjeď svůj byznys, Odhal svůj potenciál a další a další. Nu myšlenkové mapy by se mohly hodit. Ostatní vracím do regálu. Jsou to cizí autoři a třeba to v našem českém rybníčku nebude fungovat.

       V nedaleké kavárně sestavuji myšlenkovou mapu. Nejvíce se mi líbí nejabsurdnější možnost. Jít do předčasného důchodu a zapsat se na Univerzitu třetího věku. No jo, ale na to jsem příliš mladá. Na důchodovém mi to paní potvrzuje. Takže nejdříve v roce 2031. Jenže to už na tu Univerzitu ani nedojdu. Tuto možnost bohužel škrtám. Nevadí,mám další.

       Teď sedím doma u stolu a píšu. Venku se stmívá, začalo pršet a mně je smutno. Končí jedno období mého života. Deset let je přeci jen ,,flák“ času. Nevím, co bude .Skočila jsem rovnýma nohama do neznáma.

        Možná to přišlo včas. Začala jsem odvykat změnám a tak trochu zpohodlněla. Uvidíme, co přinesou další dny…

 

Autor: Jana Horáčková | středa 14.9.2016 7:35 | karma článku: 8,92 | přečteno: 166x
  • Další články autora

Jana Horáčková

Dýmka míru

Krásný slunečný den ve Vysokých Tatrách, jako malovaný. Stoupáme s přítelem vzhůru a ejhle ! Před námi hodně nebezpečný úsek. „To zvládneme," říkám optimisticky, ale podívám se do očí, ve kterých je jasně napsáno. Nikdy!

28.7.2019 v 22:16 | Karma: 12,29 | Přečteno: 369x | Diskuse| Ostatní

Jana Horáčková

Zasadila jsem s tebou jabloň.

S přítelem jsme v dubnu zasadili jablůňku.Pak přišly dny nedorozumění, smutku a neskutečného dusna.Období tmy, kdy cokoliv jeden z nás dvou řekl, tak bylo špatně.Kupodivu taková,,maličkost", jako je jabloň před domem, mi pomohla.

14.5.2019 v 14:32 | Karma: 8,64 | Přečteno: 345x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Horáčková

Nejkrásnější dárek k svátku.

Co si přeješ k svátku? Tak zní často otázka, kterou dáváme svým nejbližším. Málokdy se dočkáme odpovědi. Pak si lámeme hlavu, co svým milým koupit nebo vyrobit. Mně udělal radost dárek, o kterém píšu ve svém dnešním článku.

25.5.2017 v 9:32 | Karma: 13,63 | Přečteno: 437x | Diskuse| Osobní

Jana Horáčková

Radost a smutek - dvě strany téže mince.

„Jen samota zná sladkost lásky, jen slzy vědí, co je smích, jen mládí zjistí, co jsou vrásky a hladový, co plný břich.“

15.5.2017 v 13:05 | Karma: 5,70 | Přečteno: 123x | Diskuse| Ona

Jana Horáčková

Moji bezdomovci

Domov je přístav. Domov je útočiště. Domov je pocit bezpečí. Domov je místo, kde se můžeme setkávat se svými nejbližšími. Ne každý má však to štěstí.

4.5.2017 v 21:02 | Karma: 16,90 | Přečteno: 421x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Plamenů se nezalekli. Američané pomáhali, dokud řidiče nevytáhli

24. dubna 2024  19:33

Starší řidič ve čtvrtek u americké Minnesoty sjel z dálnice a narazil do sloupu veřejného...

Biden podepsal miliardy, Kyjev hned dostane munici HIMARS a obrněnce Bradley

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  19:30

Sledujeme online Americký prezident Joe Biden dnes po několikaměsíčním schvalování v Kongresu podepsal zákon...

Lidovci znovu pokárali Cyrila Svobodu, ale vyhazov ze strany se nekoná

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  19:26

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších politiků, bývalého šéfa strany...

Hrozí scénář Twitter? TikTok v USA narazil, šanci větří mocní miliardáři

24. dubna 2024  19:25

Čínské sociální síti TikTok ve Spojených státech po úterním hlasování Senátu zvoní hrana. Její...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 300x
Jmenuji se Jana Horáčková.
Bydlím v Liberci ve městě obklopeném krásnými horami. V současné době pracuji jako fundraiser v Hospici sv. Zdislavy. Mám dvě dospělé děti. Ráda kreslím, píšu, čtu, chodím na výlety a koukám se na filmy.

 

Seznam rubrik